In opdracht voor Collectief Natuurinclusief, gefinancierd door LNV

Natuurinclusief onderwijs

Een theoretische basis voor natuurinclusief onderwijs

Presentatie Natuurinclusief Onderwijs

natuurinclusief onderwijs / theoretische basis / praatplaat

Notebook

Een onderzoek naar natuurinclusief onderwijs

Een inventariserend onderzoek op basis van literatuuronderzoek, enquêtes en interviews.

Zowel theorie als praktijk, verleden en heden worden belicht. Wat valt er wel of niet onder ‘natuurinclusief’ onderwijs? Welke praktijken en perspectieven zijn zinvol om verder te verkennen? En waar liggen de discussiepunten en spanningsvelden?
Hiermee is getracht overzicht te geven van wat natuurinclusief onderwijs kan of zou kunnen betekenen, en welke aspecten er op dit moment al worden gepraktiseerd.

Download hier de startnotitie.

Download hier de visualisatie over natuurinclusief onderwijs (NEDERLANDS of ENGELS).

We zijn de basis van ons bestaan, de natuur, kwijtgeraakt en daarmee een deel van onszelf. Als we dat deel weer terugvinden, denk ik dat dat de mens weer heel zou maken
- Prinses Irene van Lippe-Biesterfeld

Een project verkennen?

Wil je op een meer natuurinclusieve manier lesgeven? Sta je op het punt een nieuwe school op te richten? Of wil je zelf weer meer plezier beleven in jouw werk als docent, coach, leidinggevende of beleidsmaker?